اسلایدجهاد کشاورزیشیلات و آبزیان

بازاریابی و بازاررسانی محصولات شیلاتی باید تقویت شود

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه بازاریابی و بازاررسانی محصولات شیلاتی باید گام‌های مؤثرتری با همکاری معاونت بازرگانی وزارت جهادکشاورزی برداشته شود.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، اکبر فتحی امروز سه‌شنبه در چهلمین نشست ستاد هماهنگی امنیت غذایی افزود: حوزه بازرگانی باید بیش از پیش در زمینه بازاریابی و بازاررسانی محصولات شیلاتی با هماهنگی سازمان شیلات ایران و تشکل‌ها ورود پیدا کند.

شیلات و اقتصاد دریامحور اولویت دولت چهاردهم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که شیلات و اقتصاد دریامحور در اولویت دولت چهاردهم قرار دارد، تصریح کرد: دولت برای اقتصاد دریامحور، ساختار نیز ایجاد کرده و در وزارت جهادکشاورزی اقدامات موثری از سال گذشته آغاز شده است.

وی در همین حال بر فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف گوشت ماهی در کشور تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر سرانه مصرف گوشت ماهی در ایران به حدود ۱۴ کیلوگرم در سال رسیده و این عدد باید افزایش یافته و جایگاه مصرف آن ارتقا یابد.

فتحی حل و فصل مشکلات تشکل‌های حوزه شیلات را ضروری خواند و گفت: این ستاد و کارگروه‌های تخصصی برای طرح  مشکلات و اتخاذ راهکار به منظور رفع موانع تولید و مشکلات بخش شیلات برگزار می‌شود.

وی درباره تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش شیلات نیز پیشنهاد کرد؛ یک کارگروه با مسئولیت سازمان شیلات و مشارکت حوزه بازرگانی و تشکل‌ها ایجاد و مسایل در آن کارگروه بررسی و حل و فصل شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: بیشترین استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها در دوره وزیر جهاد کشاورزی کنونی صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا