اسلایدتعاون روستاییجهاد کشاورزی

روستا بازارها توسعه می‌یابند

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به نقش کلیدی بازارچاه‌های تعاون روستایی در توزیع محصولات کشاورزی گفت: روستا بازارها تکیه‌گاه مردم برای تامین کالا در شرایط بحران هستند.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از پات، مهندس محمدرضا طلایی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در آیین افتتاح همزمان ۶۴ روستا بازار که با حضور وزیرجهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: در جریان جنگ ۱۲ روزه، دو مرکز خرید تحت مدیریت تعاون روستایی مورد حمله قرار گرفتند؛ با این حال، بدون حتی یک ساعت تأخیر، خدمات‌رسانی در این مراکز ادامه یافت و هیچ‌گونه اختلالی در روند دریافت و توزیع محصولات کشاورزی ایجاد نشد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با تأکید بر استمرار فعالیت مراکز توزیع در شرایط بحران افزود: محصولات کشاورزی به‌صورت مستقیم از کشاورزان دریافت شده، یا در مراکز عرضه توزیع و یا به منظور تنظیم بازار ذخیره‌سازی شد. این فرآیند با سرعت و بدون وقفه انجام گرفت.

وی با اشاره به نقش کلیدی بازارچه‌های تحت پوشش سازمان تعاون روستایی در جنگ ۱۲ روزه خاطرنشان کرد: در ۷۰ شهرستان کشور، بازارچه‌های تعاون روستایی تنها محل توزیع کالاهای اساسی بودند که این واقعیت نشان‌دهنده ضرورت توسعه زیرساخت‌هایی همچون «روستا بازارها» است که بتوانند در شرایط بحرانی، تکیه‌گاه اصلی تأمین کالا برای مردم باشند.

مهندس طلایی خاطرنشان کرد: توسعه این شبکه در دستور کار جدی سازمان قرار دارد و برنامه‌ریزی شده است تا تعداد ۵۰۰ بازارچه‌ روستا بازار تا پایان سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری انجام‌شده و تا پایان دولت چهاردهم نیز انشالله ۳۰۰۰ بازارچه در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

وی تأکید کرد: نقش‌آفرینی مؤثر شبکه تعاون روستایی در روزهای بحران، ناشی از حضور میدانی و ساختار منسجم این سازمان در سطح کشور است که می‌تواند در کنار تأمین امنیت غذایی، در توسعه عدالت اجتماعی نیز سهم قابل توجهی ایفا کند.

مهندس طلایی در پایان گفت: امروز نیز ۶۴ فروشگاه روستا بازار افتتاح می‌شود و تا ۲۲ بهمن، جمعا ۵۵۰ روستا بازار راه‌اندازی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا