اسلایدامور دامجهاد کشاورزی

استراتژی موفق بخش بازرگانی وزارت جهادکشاورزی در رفع کمبود مرغ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رضا مبصری گفت: سال‌های گذشته مبادی تأمین نهاده‌ها؛ دو کشور برزیل و آرژانتین بود، اما با سیاست‌های جدید وزارت جهاد در دوره اخیر، کشورهای قزاقستان، روسیه، ترکیه و هند نیز به مبادی تأمین اضافه شد. همچنین میزان واردکنندگان نهاده‌ها و تنوع اقلام نیز متنوع‌تر شد که درمجموع تولید مرغ در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در دوره اخیر، تهاتر نفت و کنجاله سویا بود که اقدام بسیار مؤثر و تسهیلگرانه‌ای در تأمین نهاده بود.

وی ادامه داد: همچنین گشایش ال سی و ارائه ضمانت‌نامه از صندوق ضمانت صادراتی ایران برای واردکنندگان  موجب اتصال زنجیره تولید به واردکنندگان بزرگ شد.

مبصری در خصوص هماهنگی بخش بازرگانی وزارت جهاد با سازمان توسعه تجارت گفت: با پیگیری وزارت جهاد، سازمان توسعه تجارت با کمکی که درزمینهٔ صندوق ضمانت صادرات انجام داد باعث شد تا واردکنندگان بتوانند خریدهای مدت‌دار انجام دهند و تأمین‌کننده نیز اطمینان حاصل کند که پول خود را از طرف ایرانی دریافت خواهد کرد. این موضوع باعث شد تا اطمینان دوطرفه حاصل شود و اکنون ما شاهد تأمین کافی نهاده در کشور هستیم.

کمبود مرغ نداریم

دبیر انجمن زنجیره مرغ بیان کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی، تولید گوشت مرغ در کشور ماهانه به  ۲۰۰ هزار تن رسیده است که به نظر می‌رسد برای تأمین بازار  کافی باشد. همچنین با توجه به تقاضای بالای گوشت مرغ باز هم این محصول به میزان کافی در بازار موجود است.

مبصری گفت: اگر نهاده بیشتری در اختیار تولیدکننده قرار بگیرد و همچنین  قیمت مصوب اصلاح شود قطعاً ما می‌توانیم  در زمینهٔ مرغ صادرکننده باشیم و این موضوع زمینه بازگشت ارز به کشور را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر شاهد صرفه‌جویی در مقیاس هستیم به این معنا که ما بیشتر تولید می‌کنیم و هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند. همچنین موجب اشتغال پایدار و افزایش تولید ناخالص کشور می‌شود و در نهایت به قدرت خرید مردم کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا